Tuesday, December 15, 2015

Al-Asma'ul Husna : YA ALLAH


Menyelami Rahasia & Hakikat
99 Nama Indah TUHAN

Syeikh M.Rahim Bawa Muhaiyadden

๐Ÿ”ฑ๐Ÿ”ฑ๐Ÿ”ฑ

Al-Asma'ul Husna

(1)

YA ALLAH

TUHAN, MAHASATU DAN SATU-SATUNYA

Dia berada dalam Diri-Nya dalam rengkuhan Tangan-Nya sendiri. Tugas-Nya adalah melindungi, melanggengkan, dan menyelamatkan makhluk ciptaan-Nya. Dia menciptakan benda-benda dengan dan tanpa kebajikan serta menjadikan mereka benda-benda yang berguna. Dia menciptakan segala sesuatu, tetapi tiada sesuatu pun yang menyamai-Nya.

Dia menciptakan kehidupan-kehidupan sehingga kehidupan-kehidupan itu akan kembali kepada-Nya dan menyatu dengan-Nya. Barangsiapa mengenal-Nya akan bersatu dengan-Nya di akhirat nanti, dan orang yang demikian diberi kekuatan serta keagungan atas keadaan itu. Atas bumi, langit, lautan, hujan, bukit-bukit, atas benda-benda yang hidup dan yang mati, bahkan atas atom-atom [dzarah] dan non-atom. Dia tidak kekurangan apa pun, tiada berakhir, tiada dilahirkan dan tiada kematian. Dia selalu ada dan memancarkan keagungan.

Pada akhirnya, Dia merindukan pujian dan [pujian] itu datang. Milik-Nya-lah segala cahaya dan kasih sayang tanpa akhir. Nama itu, Ya Allah, berada di telapak Tangan-Nya. Dalam keadaan ini, pujian dan keagungan tergenggam di kedua Tangan-Nya. Tiada yang mampu mengenalnya. Satu nama keagungan-Nya hanyalah satu titik keagungan-Nya.


๐ŸŒ 

SIRR✨SUFI Islam Ramah

No comments:

Post a Comment